[TOEC] WPX SSB

SM3WMV Mikael sm3wmv at hotmail.com
Mon Mar 31 16:34:44 EST 2003

Hejsan!

Jag var hem och körde lite test i helgen. Det blev dock mer annat gjort än
testkörande. Kondsen var riktigt dåliga  (SFI = 155   A = 22   K = 5) så det
var en pina att köra bitvis. Det blev att rikta antennen mot Europa och köra
dem på 20m för det mesta. Jag fick lite nya länder i Afrika som jag inte
kört tidigare och det var roligt.

Några roliga stationer som kördes : CN2R, 3V8BB, SU9NC, 5U7JB, ST0RY, ZS0M,
9G5MD, 9S1X, ZL6QH, XT2TI, A45WD, 3W2XK, CN8RM, VK6LW.

Bara 4 japaner körda under testen! Men det blev iaf 12 timmar aktiva
tillslut under testen.

2003         MODE:PHONE

CQ World-Wide WPX Contest

CALL: SM3W