SV: [TOEC] SSA:s hemsida

Teemu [SMØWKA] teemu at sm0wka.com
Tue Nov 4 09:08:34 EST 2003

Owe

Läs på lite i Sveriges Rikes Lag om revisorer... Revisorer granskar inte
bara föreningens ekonomi utan också föreningen i sig, revisorer kan
bl.a. se till att styrelsen inte får ansvarsfrihet!

Owe det finns inte plats för "Egna" tolkningar som kan skada andra i det
offentliga rummet, i det offentliga måste man gå enligt sakfakta,
förstår man inte måste man fråga först innan man kastar ur sig att folk
ska gå till domstol.

Somsagt Jag måste väl dra historien en gång till eftersom du inte verkar
förstå, Jag hade ett muntligt avtal med -SMK. Detta skulle även skrivas
papper på, men vi hann ej! Eftersom SSA inte har någon policy för
upphovsrättsskydd så kunde Jag upphovsrättsskydda sidorna i mitt namn,
mer står här om detta: http://www.sm0wka.com/ssavswka.asp

Sedemera skrev jag på hemsidan att jag avgått samt orsakerna till detta.
Styrelsen tog då bort mitt inlägg, vilket de inte kan eftersom jag
fortfarande hade upphovsrätten, (inget papper skrivet ännu). Jag
skickade därmed ett mail till -SMK där jag förklarade att Styrelsen inte
hade rätt att ta bort mitt inlägg samt att vi fick omförhandla avtalet
utifall Styrelsen valde att inte lägga tillbaka inlägget. Det kom ett
mail i retur där -SMK vände kappan till totalt ! OBS -SMK bröt avtalet
inte jag, jag skrev bara att vi måste omförhandla avtalet, det är en
jäkla skillnad. Då fanns det därmed inget spelrum kvar och jag bergärde
att -SMK skulle ta bort hemsidan eftersom jag hade upphovsrätten !

Om du fortfarade inte förstår titta här:
http://www.sm0wka.com/ssavswka.asp

Eftersom jag hade upphovsrätten på SSAs fd sida kunde jag också bestämma
vad som skulle stå där!

(om någon vill att vi inte debaterar på toec, säg till så flyttar vi
till www.ham.se )

73 de Teemu SM0WKA