[TOEC]SAC Cabrillo - Jag ger upp (den här gången)

Jan-Eric Rehn - SM3CER jan-eric.rehn at telia.com
Thu Nov 20 23:15:49 EST 2003

Hej,

Det funkade inte riktigt bra med "Cabrillo templates" för SAC den här
gången heller. Jag vet inte vad som är fel. Det ser bra ut i mitt
e-postprogram (Eudora). Jag använder typsnittet "Courier New" och när jag
kollar "Invisible Characters", så ser jag alla mellanslag på sina rätta
platser. När jag sedan skickar mailet, så omvandlas en rad med flera
mellanslag till bara ett mellanslag. Nu verkade det också bli en
radbrytning efter 76 tecken och eftersom en QSO-rad i Cabrillo för SAC är
81 tecken, så blev det ju bara "rappakalja" av det hela.

Om det nu skulle vara någon som är intresserad av att se hur det borde ha
sett ut, så kan jag skicka en separat textfil, som skall öppnas i en enkel
texteditor. Man måste bara se till att man valt "Courier New".

73 de Janne

                        \\\|///
                      \\  ~ ~  //
                       (  @ @  )
Jan-Eric Rehn - SM3CER - Contest call: 7S3A
SSA Contest Manager - SWEDEN
E-mail: <mailto:sm3cer at contesting.com>sm3cer at contesting.com - ICQ: 11074897
SM3CER Contest Service:
<http://www.sk3bg.se/contest/>http://www.sk3bg.se/contest/
SK3BG Web Site: <http://www.sk3bg.se/>http://www.sk3bg.se/
Also QRV in MS or MM from: SI9AM - SK3IK - SL3ZV
K6U at WRTC-96 / Referee at WRTC-2000 and WRTC-2002