Re: [TOEC] Rättning loggar Månaddstesten.

Erkki Latomaa ejla at telia.com
Mon Oct 13 01:39:31 EDT 2003

Hej Micke och alla andra,
Janne hade redan hunnit svara så svarar endast utifrån min vinkel.

Ang. fjolåtrets reseultat så visst var det lite pinsamt.
Topptrion, 7S3A (Contest Manager), SM5NBE (MT testledaren) och SM3CVM
(Contest spaltredaktör)... Visserligen SM4W kom med som "utomstående" i
gänget som övrigt bestod av oss "insiders". Men, vad gör man? Skulle man
medvetet göra sämre resultat bara för att man råkar själv ta hand om
rättningen?
Det har hela tiden varit helt OK att även de som tar ansvaret för
loggrättningen osv. får själv delta i testen. Gäller även andra tester än
MT.
Jag tar emot samtliga loggar och behåller originalet. Vill någon kolla
loggarna så de finns här hos mig. Man kan även få sin egen UBN-logg vid
förfrågan. Då får man förklaring för ev. poängavdrag. Är jag själv med i
testen så skickar jag min logg till Janne direkt efter testen. Jag har ingen
lust att "koka" ihop mina loggar med de övriga - hellre tappar jag
placeringar än att börjar med fiffel. Att t.ex. lägga till fingerade
multisar & qso:n går inte alls. Det skulle avslöjas direkt vid koll av
resultatrapporten. Man ser antal stationer, deras call och vilka län som
varit aktiva.
Vill man ifrågasätta någon placering eller är i övrigt intresserad av vad
som har varit avgörande på skillnaderna, så man kan få förklaring vid
förfrågan.

73 Erkki SM5NBE