[TOEC] CQWW DX SSB @SM3W

Mikael Larsmark sm3wmv at bredband.net
Mon Oct 27 18:24:01 EST 2003

Hejsan!

Jag tog och körde lite i helgens WW test. Jag hade inställningen
att delta bra många fler timmar än vad det blev. Körde totalt 23
timmar eftersom jag hellre låg i sängen än nötte på lågbanden med
usla antenner. Ska bli roligt när jag förhoppningsvis efter nästa
sommar får ordning på antennomkoppling och även får upp resten
av antennerna. Stationen är inte redo för riktig SO2R än men jag
kör så gott det går. Är inte säker på hur många 2nd radio qson det
blev i testen men jag gissar runt 300-400 stycken.

Det är lite jobbigt som det är nu. Jag har inte en enda roterbar
antenn förutom 6el trebanderen som jag måste springa 50meter
upp för berget och sno masten för hand. Den antennen kan jag
dock ändå inte köra NA med, utan det går bara med antennerna
längst upp på bergstoppen. Där har jag en 3el mono @EU på 20m
och en dipol som är riktad mot W/E och på 15m använder jag min
40m vertikal för att köra NA.

84% EU måste vara ett rekord för mig...kommer inte ihåg sist jag
körde så mycket Europa förutom i EU HFC då...Jag hade dock
ändå roligt. Inte så ofta jag har ett snitt på 75q/h och fick även två
riktigt roliga timmar då jag körde 176q resp 170q, senast jag hade
en sådan rate var från SK3W i IARU, då var det dock NA istället för
EU/AF.

Jag hade ändå skoj...dock värmen i mitt fyra kvadrats shack...det
knäcker dock förmodligen inte SM2DMUs när det gäller
temperatur, eller vad säger du Rainer? :-)

                    CQ Worldwide DX Contest, SSB

Call: SM3W
Operator(s): SM3WMV
Station: SM3W

Class: SOAB HP
QTH:
Operating Time (hrs): 23

  160:    0     0        0
   80:  156     8       44
   40:   82     9       43
   20:  926    30       84
   15:  524    17       61
   10:   41     6       22
Total: 1729    70      254  Total Score = 728,028

Club: Worldwide Young Contesters

Comments: