[TOEC] 2003 CQWW SSB

Göran SM4DHF sm4dhf at telia.com
Mon Oct 27 21:37:20 EST 2003

En fruktansvärd förkylning i slutet av förra veckan med hosta och ont i halsen
gjorde att planerna på en riktig satsning fick ändras.
Istället för att köra från klubbstugan stannade jag hemma och började
inte förrän lördag em lite smått på 15 m, barfota och tänkte mest lyssna runt
och leta DX. Varje gång det ringde på dörren eller telefonen trodde jag det var
grannarna men ingen verkar ha haft några problem.
CQ-testen är speciell, helt klart den roligaste testen att köra. Tänkte att jag kunde
vara med och leka lite på 15 m och se hur många länder det gick att få ihop, målet
var 100 vilket också lyckades.
Ropade bara några få CQ men det gav inget utan körde S&P. Lyssnade en lång stund
med avund på Janne -EKM som hade en ruggig USA-pile.
Missade några fina dubbelmultisar som 4W2A/28 var det väl och SU9NC/34 som jag ropade på
länge men utan chans med 100 w. Hörde ytterligare några länder som ropade upp stationer
men som jag aldrig hörde ropa CQ. Är trots allt ganska nöjd med antalet länder. QSO-antalet är
svårt att få till om man man inte får egna pile.

Callsign Used : SM4F
Operator : SM4DHF
Category : SO15 LP
Team/Club : TOEC

   BAND   Raw QSOs   Valid QSOs   Points   Countries   Zones

   15SSB       428             427        830         103        27

   Totals      428              427         830         103        27

    Final Score = 107900 points.