[TOEC] VB: [CCF] Liten 80m antenn

Rolf T Salme rolf.salme at telia.com
Tue Oct 28 13:59:44 EST 2003

Det kallar jag en riktigt antenn! För den händelse någon skulle
vara intresserad av texten under bilden, har jag översatt raderna:

"Den 19 oktober 2003 var den efterlängtade antennen äntligen
färdig. Vi fortsätter med de avslutande trimningarna för att bli
QRV. Jag tackar alla för er uppmuntran

Makoto Yoshikawa, JI4OXV, Administratör
Senaste uppdatering 08:00, 20 oktober 2003

En introduktion av personalen bakom bygget av monsterantennen CL 75CX-M
Projektledare Takeshi Yamamoto, JA6LZB/4
Biträdande projektledare & information Makoto Yoshikawa, JI4OXV
Byggansvarig Makoto Nagata, JA4UEP (Nishi Nippon Denshi K.K.)
Rådgivare Tsuneo Furuyama, JJ4USU"

En liten brasklapp: några av namnen kan ha andra uttal, eftersom man i
Japan kan välja olika uttal av vissa tecken för namn (Chrounschoug
har nog anförvanter även där).

Börja bygg nu!

73 de
Rolf