[TOEC] WAE 8S2F SOAB HP

Per Eklund per.e at kommunicera.umea.se
Mon Aug 16 11:06:00 EDT 2004

Håller med AJV att det är lite mer att hålla reda på än i
tex CQWW, där det brukar räcka att man läser callet rätt.

Inte mycket till svar när man kör running.
Bara första timmen med rate över 60.
Som tur var kan man köra QSO med radio 2 med den nya regeln.
(10 minutersregeln borttagen för singel op).

På söndan blev det inte många nya stationer, så provade ta emot QTC:n
och det var rätt besvärligt med writelog, när man inte är van det.
Som tur lärde jag mig efter en stund att använda shift F8 och tab tangenten,
blev för segt att rada med musen....

Kondsen var rätt hyfsade, förutom att 10m inte öppnade mer än mot UA9 och
lite söderöver på söndan. På lördan var det dödstyst på 10m.
Fick den väntade auroraskätten på lördag eftermiddag. QRT:ade några timmar
i väntan på att det skulle avta (12 timmar off-regel), och det gjorde det.

Rätt skoj contest, men vore roligare om det varit fler DX QRV.
Krock med OS kanske?
Många stationer kördes på 4 band, och några på alla.
Som vanligt frekvenstjyvar i farten och medvetna störare.
Värst  var dock en som medvetet störde QTC trafiken och störde under QTC samt
skickade "r" direkt efter varje QTCQSO så jag hann aldrig fråga om.
Var på QSO nr 2 när DX:et hade hunnit till 8 !!!
Så roligt hade han...

Många svar från Europeer också.
8S  kanske låter exotiskt?

Grejorna funkade klanderfritt igen, förutom att rotorindikeringen för 20 beamen
på lilla masten inte funkade.
Det var länge sen det small i något slutsteg, peppar peppar....
Det small i och för sig i senaste CQWW CW men då var det en en smällare modell stor i en plåthink
som brann av :-)

73 Per SM2LIY

Rig 1: FT1000 med PA användes på alla band utom 20m.
Rig 2: IC735 + PA på 20m.
Antenner som användes:
80 4SQ
40 4el