[TOEC] CQWW CW SM5G

Håkan Linderhed hakan.linderhed at tritech.se
Wed Dec 1 05:03:55 EST 2004

                   CQ Worldwide DX Contest, CW

Call: SM5G
Operator(s): SM5JBM
Station: SM5JBM

Class: SOAB LP
QTH:
Operating Time (hrs): 36

  160:  106     6       36
   80:  355    10       51
   40:  202    13       65
   20:  255    21       67
   15:  172    24       65
   10:   69    20       40
------------------------------
Total: 1159    94      324  Total Score = 787,930

Blev den vanliga blandningen av stundtals fokuserat
testkörande, "hussysslor" och skjuts av barn till träningar.
Ringrosten var också påtaglig eftersom jag inte hade rört
riggen sedan IARU i somras...
10m överraskade dock med en fin öppning mot Asien/Oceanien på
lördagsmorgonen. Annars hade det inte blivit många länder
på det bandet. Begriper bara inte var AJV hittade sina
ytterligare 35 länder någonstans :-)
Gick också skapligt på 160m som jag "tvångskörde" på 80m inv-v:n.

Nu får man se fram emot ARRL-10m och Stew-Perry som båda brukar
vara riktigt kul tester.

Pryttlar: TS850, C-4 @ 19m, 80m InvV @ 16m

73 de Håkan SM5JBM o G