[TOEC] 7S7V i CQWW 2004 CW SOSB20M LP

Samir Popaja samir.popaja at comhem.se
Tue Dec 7 07:53:32 EST 2004

CQ WORLD WIDE DX CONTEST -- 2004

Call: 7S7V
Category: Single Operator
Power: Low Power
Band: Mono 20
Mode: CW
Country: Sweden
Zone: 14

BAND QSO QSO PTS PTS/QSO ZONES COUNTRIES

160 0 0 0.00 0 0
80 0 0 0.00 0 0
40 0 0 0.00 0 0
20 632 1238 1.96 36 118
15 0 0 0.00 0 0
10 0 0 0.00 0 0

Totals 632 1238 1.96 36 118 => 190,652

All reports sent were 59(9), unless otherwise noted.

Equipment Description:

YAESU FT-1000
4L YAGI
http://www.qsl.net/7s7v/articles/antennas/4L_yagi/index.html

några bilder på antennan från CQWW SSB
http://www.qsl.net/7s7v/cqww/ssb/2004/index.html

Mål var det svenska rekordet, cca 1000 qso.
Det blev inte som jag ville.
På lördag blåste så mycket att jag spenderade mer
tid på taket än framför radio. Kunde inte koncentrera mig
att köra radio utan tänkte bara på masten och antennen, om dessa kommer att
klara sig. Det blev bara 200 qso under lördagen. Under söndagen har vinden
avtagit och då körde jag utan stress och då blev mer än 400 qso. Jag behövde
100 qso till för att ta set svenska rekordet. Alltid finns än annan gång,
hi.

Denna 4L yagi väger 18.5kg, oavsett fiskespö...Jag går tillbaka till
SPIDERBEAM för lugnare körande.

	4L YAGI 20M	SPIDERBEAM
Gain 	6dbd		5dbd
F/B	>20db		>15db
Vikt	18.5kg		6kg
Band	20M		20, 15, 10M

Annars fungerade 4L OWA som det ska. Alla stationer som hördes blev körda.

Have nice day
Samir, 7S7V (SM7VZX)

Samir Popaja
http://www.7s7v.tk