[TOEC] CQWW single 40m ass

Hakan Eriksson SM5AQD sm5aqd at telia.com
Thu Dec 9 21:53:53 EST 2004

Hej på Er,

Tänkte nu ta mig an loggen från senaste CQWW.
TO4A vilket land är det ?? FM ??

Det blev 1100 QSO, innan TO4A - 135 länder, 39Z
27 timmars op - dock blev jag jätte trött på bästa us tid första dagen.
Körde inte så mycket på söndagen skulle dra till VU2 på kv.

En mycket rolig episod: Söndagen
När det var dags för zon 32 - Hörde V73 super bra (tror jag fick
honom men är inte säker så han är inte med i loggen) EU super tokiga
alla bara ropade.....
Några KC ner låg en KH6 helt single oxo bra signal körde honom --- eftersom
alla
låg på V73´an
behövde dock zon 1 och 19 samt 39.
Behöll beamen uppe mot KH6... och ropade CQ - det dröjde inte länge
förrän en KL7 dök upp...fint, qso´t efter kom 2 st zon 19 på QRZ.
Zon 39 var den zon jag missade...hade beamen neråt för att kanske fånga
upp 5R8FU...

Jag kan säga att använda SF30A som call var ju ingen höjdare... tror jag
ropade på GU4YOX ca 25 min...huh.

Tittade på internet några gånger så det blir i assisted klassen.

Ville ge chans till prefix behövande på CW - när man nu för en gång hade fått
callet.  Har det faktiskt fram till 31 Dec.

Plannering var att jag skulle försöka få upp en vertikal så att jag kunde
switcha in Eu på sidan om beamen....,samt sova lite - tyvärr så var jobbet
viktigare denna fredag .

Kul var det i alla fall - får man sedan igång IF och auto körning...Hm Bulla

73 / Hawk -AQD

 Tel + 46 70 629 40 91