[TOEC] CQ160M CW & SSB

sm5ajv at chello.se sm5ajv at chello.se
Fri Dec 10 07:04:05 EST 2004

Jag instämmer med Gunnar.
Det STORA jobbet med listan är att gå igenom alla gamla resultat
för kunna göra den första publiceringen. Därefter är det en
betydligt smalare sak att hålla sidan uppdaterad. Det jobb som
Gunnar gjorde på "artonhundratalet" är ett hästjobb som jag
INTE har ambitonen att återupprepa. Att däremot bestämma sig,
som Samir föreslog att starta räkna rekorden från ett datum
några år tillbaka i tiden är mer rimligt. Speciellt om resultaten finns
att tillgå på nätet.

Om någon har upprättat någon rekordlista som ännu inte
finns med på http://sk3w.shacknet.nu/sm5ajv/sm_records.htm
så är jag mycket intresserad av att  ta del av denna för publicering.

I sammanhanget vill jag passa på att tacka Gunnar för att han
överhuvudtaget startade den svenska listan. Utan Gunnars
slit vid kopieringsapparaten så hade vi nog inte haft en lista över-
huvudtaget. Jag tror många med mig sneglar på listan inför
varje större test för att få lite extra inspiration. TACK GUNNAR!

73 de Ingemar, SM5AJV