[TOEC] TRlog & Windows XP/2000

Teemu [SMØWKA] teemu at sm0wka.com
Mon Jan 12 23:44:11 EST 2004

Hej Alla igen...

Jo jag vet att det finns flera som använder Trlog bara för att logga dvs
inte koppla in riggen eller ta ut CW eller så.

Då finns faktiskt en lösning som gör att Trlog funkar UFB med ex Windows
XP eller Win2K, ladda ner en dosemulator, ex DOSBOX
http://dosbox.sourceforge.net/download.php?main=1 . För
windowsanvändare, ladda ner win versionen, och installera denna. När
detta är klart drar man bara TR.EXE på DOSBOX.EXE och Trlog går igång
alderles smärtfritt.

Dos emulatorerna blir allt bättre och bättre och jag gissar att det
snart dyker upp en som klarar av även portarna, så att programmet kan
användas fullt ut.

Japp de om det, lycka till, någon som inte får det att funka är
välkommen att höra av sig.

73 de Teemu SM0WKA-SM0W