[TOEC] SK9HQ i IARU HF World Championship 2004

Mikael Larsmark sm3wmv at bredband.net
Wed Jun 30 11:08:11 EDT 2004

Hejsan!

Jag har pratat med Lars SM2HWG om att köra därifrån men tyvärr går det inte av förståeliga skäl. SL3ZV blir inte aktiverat av mig eller SM3JLA
då vi båda tycker det känns lite långt att åka.

Jag ställer upp hemifrån på 20M med Micke (JLA) som kompajon. Det finns stationer med värre setups (EKM, GW mfl) men iaf jag anser att det är bättre att vi blir aktiva på alla band. GW t.ex. gör sig grymt bra på 20M men är det inte bättre om de tar t.ex. 80, 40 och 15M där de verkligen behövs? Och att UX kör 20M (CW?) eftersom de verkade bara kunna aktivera ett band pga för få operatörer. Jag vet inte med EKM men om han vill köra 20M tar han givetvis "min" plats.

Vad tror ni?

//Micke (SM3WMV // SM3W)