[TOEC] SM2EKM WPX SSB 2004

Jan Erik Holm sm2ekm at telia.com
Tue Mar 30 07:56:21 EST 2004

Lite blev det ju kört i alla fall. Konditionerna blev ganska
dåliga eftersom tiden led, hade testen gått 2 - 3 dagar tidigare
hade det faktiskt varit ganska skapliga konditioner.
Nu har jag i alla fall börjat bygga om min station för att den
ska bli lite mer flexibel, skall vara klart till hösten tänkte
jag. Bygger om all antennswitchning samt egentligen det mesta
i shacket, har jag tur blir det kanske någon ny antennmast också.
Under WPX CW blir jag QRV från SV9 så vi kanske hörs därifrån,
kommer dit under Lördagen så framåt kvällen är man nog QRV,
ingen contest satsning utan semester med familjen fast radio
måste ju följa med också eftersom den tillhör familjen.

73 Janne

                                2004 CQ WPX CONTEST

       Call used: SM2EKM                                           Location:

       Category: Single Op Assisted         Mode: PHONE           Power: High

       Callsign of Operator(s):

       Exchanged Information: SM2EKM RST nr

       Hours of Operation: 09:22

       band      QSOs     points
       -------------------------
       160          8         16
        80         56        115
        40         63        162
        20        537        905
        15        107        173
        10          8         24
       -------------------------
       TOTAL      779       1395   X   473 multipliers  =  659,835

       Club or Team Name: Top of Europe Contesters

       Comments:

       I have observed all competition rules as well as all regulations for
       amateur radio  in my country.  My report  is correct and true to the
       best of my knowledge.  I agree  to be bound by  the decisions of the
       CQ Awards Committee.

       Name: Jan Erik Holm
             Lovagen 15
             S-96168 Boden, Sweden