[TOEC] SM vinner landskampen SAC 2004 !?]

Erkki Latomaa ejla at telia.com
Tue May 18 16:08:25 EDT 2004

----- Original Message -----
From: "Johnny Ryden SM5INC" <jr at abc.se>
To: <toec at contesting.com>
Sent: Tuesday, May 18, 2004 11:54 AM
Subject: [Fwd: [TOEC] SM vinner landskampen SAC 2004 !?]

> effekt. Tyvärr har QTC ingen SWL-spalt, har inte haft så länge jag kan
> minnas, men hoppas Erkki, -NBE kan ta upp det i Contestspalten. Lyss-
> narna kan ju faktiskt bli tungan på vågen i landskampen.

Tja,
i kommande nummret av QTC har jag skrivit några ord om SAC strategi.
En påminnelse om att Contest inte är bara nån kul grej utan en landskamp med
blod, svett och tårar.
Jag fällde några tårar när jag läste de senaste resultaten! Inte bara att
SK3W gjorde vad de skall,
utan överlag de resultat som vi hade. Mig själv medräknad. Beklagar, att jag
har glömd bort SWL helt och hållet :(

Tycker att det är bra att diskussionen  har kommit igång!
Jag saknar verkligen patriotisk material till spalten! Sätt igång nu när vi
har gott om tid till nästa deadline (mitten av juli). Vi ska mobilisera alla
krafter och åt h-e med all tjej-mentalitet! (Förlåt alla YL:s)
Nästa test kör vi  24 timmar - inga familjprioriteringar o s v.

Samtidigt vill jag påminna om SK9HQ satsning på IARU HF Championship!
Testen går 10-11/ 7  kl. 1200 - 1200z.

Ett par stationer med ganska minimal bemanning är klara, och fortfarande
finns det stort behov av operatörer och stationer. Av egen erfarenhet kan
jag säga, att det är verkligen kul att köra med SK9HQ signalen!
Hör av er till Janne / CER.

73 Erkki SM5NBE