[TOEC] CQWW Phone SA4F

Göran SM4DHF sm4dhf at telia.com
Mon Nov 1 10:33:41 EST 2004

Planerna var att köra SOAB LP men efter c:a 6 timmar hade jag fått nog av
att kämpa i motvind och slog på PA´t!
Nya anropssignalen var kul med många kommentarer om häftigt call, men blev förvånad över
att så många ändå tog mig för en HA. Suger Alfa tycker jag inte låter speciellt likt Hotel Alfa.
På CW lär väl likheten med HA bli värre.
Alla band öppna men väldigt svårt att få några riktiga piles. Det blev mest S&P, men några stunder som
gav "kickar" blev det. När man får igång en pile och "rate-mätaren" går över 300 är det kul, men det
är ju så korta perioder. Förmodligen i samband med att man fått någon spot på clustret.
Förberedelserna blir aldrig rätt när man kör contest efter en arbetsvecka.
Först full arbetsdag på fredagen, körde DX på 80 och 160m CW innan testen började och sen
testen. Jag lade av på söndag em då jag varit igång en 60 timmar utan sömn.
Tänk om man kunde lägga sig kl 7 på fredag kväll och somna för att vakna någon timma innan testen.

Call: SA4F
Operator(s): SM4DHF
Class: SOAB HP
Operating Time (hrs): 36

  160:  148     7       36
   80:  156     8       42
   40:  265    20       65
   20:  535    29       90
   15:  497    29       91
   10:  270    26       92
Total: 1871   119      416  Total Score = 1,731,260

Club: Top of Europe Contesters

Göran - SM4DHF