[TOEC] konditioner

sm3jla at telia.com sm3jla at telia.com
Thu Nov 18 04:36:30 EST 2004

Vrider man fram solen 7-8 dagar så kommer det fram en del fläckar 4-5
stycken
som nu är på "baksidan" Men vilken status dom har när dom kommer fram är ju
lite svårt att veta.
Det gäller att dom är aktiva om dom ska producera nått vi kan ha nytta av.

Det var lite magnetaktivitet runt månadskiftet Oktober/November så om 27
dagars
cykeln stämmer så blir det väl lite aurora några dagar innan testen.

Jag är nog rätt säker att det inte blir någon aurora nere i Marocko
iallfall.
Skulle nog gissa att fluxet räcker till för hyggliga conds på 20m.

/JLA