[TOEC] SAC CW SM3X(SM3CVM) SOAB LP

Lars Aronsson sm3cvm at swipnet.se
Mon Sep 20 12:07:43 EDT 2004

 Scandinavian Activity Contest, CW

 Call: SM3X
 Operator(s): SM3CVM
 Station: SM3X

 Class: SOAB LP

 Operating Time (hrs): 8

Rig Kenwood TS-850S 100 Watt
3 element Gem Quad på 20/15 meter
Halvruta på 40 meter
Dipol och vertikal på 80 meter

    80:   63    18
    40:   52    20
    20:  429    50
    15:   66    20
    10:    0     0
 -------------------
 Total:  610   108  Total Score = 138,888

Förberedde från mitt på lördag tillsammans med några vänner en fest till lördag kväll. Lämnade festen efter midnatt, struntade i snapsen och nöjde mig med vin till maten, och körde ca en timme på 40 och 80 när jag kom hem. Men det gick trögt så jag bestämde mig för några timmars sömn och började om strax för 07 SNT på söndag morgon.

Det rann på bra på 20 meter men betydligt sämre på 15 meter. Hörde någon enstaka signal på 10 meter, dock ingen testkörare. 8 USA-stationer, först var Fred K3ZO, på 20 meter och 16 JA varav 12 på 20 meter. USA och JA kom både korta och långa vägen. Blev uppropad av YJ0XX bland några andra fina DX.

Flest i loggen UA (84 stationer) följt av DL (71 stationer) och UR (49 stationer).

Det var skoj så länge det varade, 73
Lars
SM3CVM