[TOEC] Dollar/IRC statistik

SM5DJZ Jan/John smfivedjz at tele2.se
Wed Apr 27 03:25:02 EDT 2005

Hej igen.

Efter att ha fått mina kort för XT2JZ så passade jag på att göra lite
statistik över inkomna kort
för att se hur pass rik jag har blivit på min lilla DX-ped förra månaden.

Jag var alltså igång som XT2JZ i början av Mars och körde c:a 4800 QSO,
mest på CW och alla band från 40m - 10m.

Idag har jag totalt erhållit 251 kuvert med QSL-requester och dessa har jag
nu besvarat.
Det blev 402 QSO'n eftersom det var en hel del som körts på flera band.

Av dessa 251 var det 20 som hade frankerat med svenska frimärken.
Innehållet i de övriga var 257 US-dollar samt 73 nya IRC plus 5 gamla IRC

Inkomsten blev alltså (med kursen 7:- för en dollar, och 9:- för en €uro)
780:- för IRC och 1799:- för dollar = 2579:-

Portot för 231 brev blir 2310:- och överskottet blir således 269:-

Det gick åt 252 QSL-kort (SM5CEU fick nämligen 2 kort hihi) som kostade 45
öre st eller 113,40kr

Med andra ord är min vinst nu uppe i hela 155,60 kr så det blir nog ingen
ny rigg denna gång heller.
Jag får väl dra dit igen och köra ännu fler kontakter.
Vi hörs!!

73 de Janne SM5DJZ

smfivedjz at tele2.se          sm5djz at ssa.se
Jan Hallenberg