[TOEC] Årets sommarprojekt

SM3WMV Mikael sm3wmv at hotmail.com
Wed Aug 31 17:01:09 EDT 2005

Hejsan allihopa!

Årets sommar har jag och pappa spenderat med att bygga ett nytt radioshack.
Det gamla var för litet (fyra kvadrat) och även för dåligt isolerat. På
vintern när det var kallt hade jag markisolering under fötterna och en
motorvärmare som blåste varmluft på dem för att inte frysa :-) Nu är det
betydligt bättre.

Som tur är har jag sommarjobbat på Beijer och därmed fått ganska bra priser,
annars hade jag nog aldrig haft råd att bygga shacket.

Inte mycket jobb med antennerna i år förutom lite underhåll. Nästa år
planerar jag att ha en "antennsommar" med projekt både på kortvåg och jag
tänkte försöka komma igång på VHF också.

Jag har lagt upp massor med bilder från när vi byggde shacket på min
hemsida. Klicka på "More pictures from when we built the shack" på botten av
sidan.

http://sm3w.eqth.info/sm3w/operating_position.php

Har ni andra haft några roliga projekt i sommar?

//Micke (SM3WMV // SM3W)