Re: [TOEC] Nya MT-testprogrammet på en laptop

Kurt Brannas kurt.brannas at econ.umu.se
Tue Feb 8 03:20:56 EST 2005

Hej !

Jag är Dell Inspiron 8200, Kenwood ts480sat, ACOM1000 och Microham
MicroKeyer användare o kör N1MM
utan problem. MT4U funkar inte hos mig och jag tror det beror på Dellens
COM1 som inte är en riktig COM1.
Installationsmässigt har jag inga problem med min, tror jag 2GHz och med
SP2 inne.

MicroKeyer lägger upp virtuella COM-portar via USB-port men MT4U medger
bara COM1-2, när jag gärna vill
utnyttja COM4-COM8. Jag har förmedlat behov av mera COM-isar via CER.

Någon av de vhf-test som finns med n1mm funkar även för MT, med möjliga
undantag för poängberäkningsdelen.
Det ingår t o m rut-multiplikator 'bild' i ett av alternativen, så
antagligen är n1mm ett hyfsat alternativ.

73 Kurt 2yiz