[TOEC] RUSSIAN DX CONTEST - 2005

Rolf T Salme rolf.salme at telia.com
Tue Mar 22 03:09:49 EST 2005

RUSSIAN DX CONTEST 2005

Call:          SM5MX
Kategori:    SOSB 3,5
Rig:           Drake TR-7, 100 watt
Ant:          13 m vertikal
                (spole 2,5 m från toppen plus
                linear loading nedtill)
Log:          TR-Log
Igång:        c:a 14 timmar

-----------------------------------
Band  Mode  QSOn  Poäng  DXCC  Ryska
                                                     distrikt
3,5     CW     409      2672    39         57

(övriga band: NIL)

Preliminärt resultat:  246.912 poäng
-----------------------------------

Jag körde bara 80 m CW och 100 watt, och
man hamnar då i praktiken i kategorin SOSB
3,5 _MIXED_HP_, d v s i ett självförvållat
underläge - men det är en kul test ändå. Men
till nästa år kanske jag till att börja med skall
löda dit den där mikrofonkontakten ändå.

Som jag redan sagt: en test med mycket förnämliga
kringarrangemang!

Men lite grus i det i övrigt så perfekta maskineriet
fanns det nog ändå. Jag sände in min log från denna
Telia-adress och fick alltihop i retur två gånger på
studs. Lite märkligt, faktiskt

Av recensionerna från Postdemonen att döma skall
loggadressen rusdxc at contesting.com vidarebefordra
inkommande post till bl a en av arrangörerna. Där
godtogs inte min logg därför att _min_ adress inte
stämde överens med IP:t för den vidarebeford-
rande servern! Nä, det var nog för mycket begärt,
och någon olycksbroder slog förmodligen larm till
den strejkande mottagaren, som uppenbarligen
rättade till felet, för på tredje försöket slank loggen
igenom, och jag har nu även fått den sedvanliga
kvittensen.

Så kan det gå när haspen är på, i varje fall några
timmar en måndagmorgon.

73,
Rolf
SM5MX

* My typos & mispellings are intentional copyright traps *