Re: [TOEC] Fläkt till slutsteg

Peter Sundberg sm2cew at telia.com
Mon Mar 28 16:34:19 EST 2005

Hej,

Elfa säljer fina fläktar, köpte en till mitt slutsteg som blåser bort röret
ur hållaren om jag drar på full fart.  Titta på www.elfa.se och
radialfläktar G2E. Dom kostar lite, men är otroligt effektiva. Jag har
kopplat in min via en s k dimmer så kan jag reglera hastigheten.

73/Peter SM2CEW

At 16:44 2005-03-28 , you wrote:
>Hej!
>
>Finns det någon där ute som vet vart jag kan hitta en centrifugalfläkt,
trumfläkt till mitt slutsteg? Clas Ohlson har en trumfläkt i sitt sortiment
men den ger för lite luft mängd. Skulle behöva en som ger 170m3/h och som
är någorlunda tyst.