[TOEC] 40M utökning i SM ??

SM5AJV sm5ajv at chello.se
Mon May 9 13:29:18 EDT 2005

Hej,
så här står det i mötesanteckningarna då SSA
och PTS träffades tisdagen den 8 mars klockan 14.00 – 15.30.

"
8. 7 MHz
Jag framförde att SSA så kallade PTS-grupp vill komma och ha
en diskussion om framtida frekvensallokeringar.

PTS arbete fortsätter i dessa frågor inför WRC 2007 och SSA
är en av de intressenter som deltar i förberedelsemötena inför
WRC och har därmed möjlighet att föra fram sina åsikter.
"

Källa:
http://distrikt-0.ssa.se/motemedpts_3.doc

Det står inget om varför man inte redan nu kan släppa
7 MHz på samma sätt som i Norge. Vad jag förstår så
är en av tjänstemännen på norska PTS radioamatör,
vilket påskyndat den norska premiären. Kanske FJF
eller någon annan på SSA kan komma med mer detaljer
om PTS:s inställning?

73 de Ingemar, SM5AJV