[TOEC] WPX CW SJ0X(@SK0X) M/S HP

Teemu, SM0WKA teemu at sm0wka.com
Tue May 31 06:23:58 EDT 2005

Efter konsultation med både PTS och SSA före testen visade det sig att det
visst skulle vara okej att med -vissa- contest signaler byta prefix. DVS
anledningen till att man i början skrev som man gjorde var för att 7S och 8S
inte kunde byta till något.

Jag tyckte ändå att det lät konstigt att SK0UX kunde köra med SJ0UX men inte
SJ0X eftersom vi har SK0X, så jag kontaktade PTS och de hänvisade tillbaka
till SSA eftersom man redan "tilldelat" SSA rätten att utfärda
jubileumsprefixen som går att tillämpa på alla call. Efter ett telefonsamtal
med SSA fick jag sedan tillstånd att använda SJ0X av SSA. Detta skedde
dagarna före testen.

Sometimes a simple phone call makes a big difference !

73 de Teemu SM0WKA - SM0W