[TOEC] Fw: WPX CW SJ0X(@SK0X) M/S HP

Jan-Eric Rehn (SM3CER - 7S3A - SA3R) jan-eric.rehn at telia.com
Tue May 31 12:44:23 EDT 2005

Hej igen!

Det är helt OK om det är jag som gjort bort mig!

Fakta:

"Detta gäller EJ special- och evenemangssignalerna!"

SKØX och SK3W är specialsignaler!
Varför ska just de två callen undantas från den "bestämmelsen"?
I så fall skulle väl samtliga specialsignaler också undantas...

Eftersom specialprefixen i SA-serien också är just specialsignaler, så borde
ju samma logik gälla även där.
(7S och 8S hade också med god vilja kunnat inkluderas i det tillfälliga
bytet).

Problemet är precis som Eric påpekar, att han i SSA:s namn bestämmer en sak
och PTS en annan. Endera får väl SSA stå fast vid det som SSA bestämt, eller
också ska väl samtliga special- och evenemangssignaler behandlas likadant.
Sedan tycker jag också att det är väldigt mycket "okynnesringande" till PTS
av de mest skilda orsaker. Jag tror inte dom tycker det är speciellt roligt
att få en massa telefonsamtal från privata radioamatörer.

Men OK, jag kan ställa mig vid skampålen och skämmas, för att jag har en
annan uppfattning än SSA.

Slutvräkt från min sida i denna fråga!

73 de Janne, SM3CER