[TOEC] Fw: WPX CW SJ0X(@SK0X) M/S HP

Teemu, SM0WKA teemu at sm0wka.com
Tue May 31 15:24:30 EDT 2005

Det är absolut inte rätt att sammanfatta följande händelser på det sätt du
insinuerar. Vad angår detta ärende egentligen dig? Jag vet att du gillar att
ha motsatt åsikt mot mig, det har jag märkt tidigare.

1. Styrelsen har inte beslutat något förfarande, det är Eric som för SSAs
del förhandlat med PTS, och PTS har gett SSA tillstånd att utdela special
specialsignaler för contest inte skulle kunna byta prefix så att inga
krockar skulle uppstå.

2. Därav kontaktade jag PTS och frågade om PTS kunde dela ut signalen SJ0X
till radioklubben. PTS hänvisade tillbaka till SSA med följande text

"PTS har givit SSA rätt att dela ut vissa anropssignaler för speciellt
ändamål. Skälet till detta är att PTS inte anser att uppgiften inte är
nödvändig för PTS myndighetsutövande under e-kom lagen."

3. Jag kontaktade därför SM6JSM som är ansvarig för Specialsignaler hos SSA
och talade om ordagrant vad PTS skrivit, därefter konstaterade Eric att vi
visst kunde få använda SJ0X i testen från radioklubben.

4. Eric talar även om för SK3GW att de får köra med SJ3W om de vill i testen
(vilket de också gör)

5. Någon tävlingsfördel har jag knappast skaffat åt klubben, hade vi kört
med SK0X hade vi varit lika åtråvärda ändå eftersom vi hade varit enda
aktiva SK0 prefix i luften. (men du kanske inte är insatt i reglerna?)

6. Anledningen till byte av callsign var att ge så många prefixjägare som
möjligt chansen att få köra SJ prefixet.

Nästa gång något sådant här specialevenemang inträffar så ska jag skita
fullständigt i det, gnällspikar som du som börjar snacka om att skaffa sig
tävlingsfördelar, intern ryggdunkning och lägga sig i saker som redan är
utredda får en att tappa lusten helt. Du kan ju fråga varför alla de 5000
radioamatörer vi har haft kontakt med, med signalerna SJ0X eller SJ0UX körde
oss, jo det var för specialprefixet.

Jag har förresten aldrig hört dig på banden, kör du någon radio över huvud
taget eller är du bara en "tangentbordsamatör" som sätter igång och
insinuerar och gnäller så fort något händer?

/Teemu SM0WKA