[TOEC] CQWW CW SM0P (SM0PSO) SOHP 40 Meter

SM0PSO ove at sm0pso.com
Mon Nov 28 15:55:14 EST 2005

Efter första dygnet och 1300 QSO'n i bagaget såg det ganska hoppfullt ut
även om jag insåg att det skulle behövas ett mindre mirakel för att slå det
svenska rekordet för SOHP 40 Meter CW.

20 timmar senare och efter exakt 2200 QSO´n gav dock slutsteget och mina
rekordhållardrömmar upp..

Efter ett febrilt felsökande och halvhjärtade försök (jag hade trots allt
för få länder körda) att köra barfota gav jag upp och stängde jag av riggen
21:00 UTC. Jag fick nöja mig med följande resultat:

CQWW CW Score Summary Sheet

Start Date : 2005-11-26

CallSign Used : SM0P
Operator(s) : SM0PSO

Band : 40M
Power : HIGH
Mode : CW
Default Exchange : 14
Gridsquare : JO89XI

Name : Ove Friman
Club/Team : TOEC
Software: N1MM Logger V5.11.2

Band              QSOs            Pts                 Cty                ZN
7                    2215              3691              119
36

Score: 572 105

Det tio mest körda länderna:

       Country                                  QSO
1     Fed. Rep. of Germany              275
2     United States                           239
3     Japan                                       222
4     European Russia                      191
5     Czech Republic                        115
6     Asiatic Russia                           94
7     England                                    82
8     Ukraine                                    81
9     Poland                                     80
10   Italy                                         59

73 de SM0PSO - Ove Friman