[TOEC] SAC SSB

sm3jla sm3jla at telia.com
Sat Oct 1 07:48:45 EDT 2005

Jag hade hoppas på lite fler multisar men tack vare
att jag inte hann sätta upp en andra station så blev det
bara 3-4 försök att qsya en ny mult.

Slutsteget jag använde är av halvautomatisk modell och
är lite för långsam för att hoppa mellan banden för att köra multipliers
när man har hyffsad rate.

Kul var det iallafall att köra en SOAB test igen, det var ett tag sen sist.

Tyvärr så sprider sig detta elände med att ropa in med delar av suffixet.
QSO´t tar minst dubbelt så lång tid som det skulle göra om man ropar in med hela callet.
Italienarna är outstanding i denna kategori men även  övriga EU börjar tyvärr anamma
detta ofog.

CALL: 8S2F

Contest category: SOAB

         QSOs     Points Multipliers