[TOEC] SAC SSB - M/S-utmaning

Håkan Olsson sm6eqo at bredband.net
Tue Sep 13 17:28:37 EDT 2005

Okay, okay det kanske var jag som blev lite väl stor i truten då då...  :-)
Tänkte inte på att auroran kan ställa till det för SM2:or och en del
annat löst folk!
Dock måste jag framhålla att jag alltid kört QRP sedan jag började köra
tester och antagligen kommer att köra QRP resten av min
amatörradiokarriär. Det var inte heller så värst länge sedan jag körde
med riktigt usla antenner och man tyckte det var en stor bedrift att få
ihop mer än 200 qso:n under en test! Mina anspråk på kontitoner är med
andra ord inte så värst stora om man säger så... :-)

73 de
Håkan / SM6EQO