[TOEC] SAC CW SM4F

Göran SM4DHF dxop at home.se
Mon Sep 19 13:02:35 EDT 2005

Det blev start på 20m och pilen var stundtals så grym att det blev riktigt
svettigt.
Några avstickare till 15 gav en och annan rar multis.
Nu när årets SAC är över så visar det sig att jag missade 10m igen.
CX6VM och en LU hittade jag i alla fall när dom låg och ropade CQ SAC, men i
övrigt
hörde jag bara SM och OH-när jag väl kollade.
15m var nästan omöjligt att få några svar på CQ utan det blev mest S&P och
en del
överflyttningar.
Efter förra årets SAC var målet att qsy:a multisar så mycket som gick, och
c:a 10
st lyckades väl genomföras, men missade säkert 20-25st, dvs dom hördes inte
alls.
20, 40 och 80 gick väl riktigt hyfsat, speciellt 40 gav svar från starka JA,
ZL, 9N7 och YB.

2318z med 955 qso tog jag nattpaus ett par timmar, kollade av banden och
körde kanske 7-8 qso
för att gå tillbaka till soffan!. Första halvan av testen var riktigt kul,
men andra halvan var hemsk.
Åkte hem en och en halv timma innan testen var slut så totalt blev det 18,5
timmar.

CallSign Used : SM4F
Operator(s) : SM4DHF
Band : ALL