[TOEC] SAC CW SM4EPR

Mats Ericson ma.ericson at telia.com
Tue Sep 20 17:41:36 EDT 2005

Hejsan!
Det var ett tag sedan jag luftade signalen i SAC. Tog riggen och logprogram upp till klubbens QTH. Tyvärr var det trassel med 10 meters delen på yagin, och delta loopen för 80/40 var trasig. På 40 gick det i alla fall att stämma av med antennavstämningen, men på 80 gick det inte att få ut mer än 10W ens med avstämningen inkopplad. Det är bara att skylla på bristande planering och brist på tidigare aktivitet. Framför allt på 80 meter missade jag både QSO och multipliers, men även på 40 blev det brist framför allt på DX-banden. Fördelen med att ha trasig antenn på 80 och 40 meter är i alla fall att man kan unna sig en ganska rejäl sömnperiod på natten, hi.
På SSB-delen blir det ingen aktivitet tyvärr eftersom jag lovat bort mig på radiosamband då. Så ni andra får väl köra hårt!

73 från Mats SM4EPR

  ***** SCANDINAWIAN ACTIVITY CONTEST 2005 *****

              C  A  L  L       :  SM4EPR
              OPERATOR         :  SM4EPR
              HOME ADRESS      :  BJORNBARSV 10 711 33 LINDESBERG
              CATEGORY         :  SINGLE-OP All Bands LOW POWER

              RIG DESCRIPTION
              ================
              TX/RX    : IC-7400
              A N T    : 4/5el yagi&delta loop
              SOFTWARE : SAC ver 4.06á by LA0FX

                    *****  MULTIPLIER CHECK LIST *****

 BAND  80 m :
 YL     HA     UR     SP     OK     DL     UA     G      GM     ES
 ON
 TOTAL(80 m):  11
 BAND  40 m :
 OK     F      UA     LY     UR     PA     EU     YO     DL     SP
 HA     S5     YL     UA9    UN     OM     ON     GM     LZ     ZC4
 I      YU     G      ES     EA     9A     ZA     EI     HB     GI
 OE     EA8    T9     SV     7X     5B     9H     LX
 TOTAL(40 m):  38
 BAND  20 m :
 ON     HA     EU     DL     PA     F      UA9    G      OK     GM
 S5     UA     UR     K      LZ     JA     I      UN     HB     CU
 VK     SP     T9     EX     9A     EA8    YO     OM     9H     IS
 OE     ZC4    EA6    SV     VE     HS     YB     4J     A4     9N
 YL     EA     ES     EI     PY     YU     4X     5B     ZA     D2
 LY     CX     CT     LU     GU     ER     GI
 TOTAL(20 m):  57
 BAND  15 m :
 LZ     HA     F      OE     ON     4J     UR     G      UA     EX
 GU     VK     EI     T9     ZC4    5R     OM     I      LU     YO
 OK     D2     HS     GM     FR     S5     EA8    EA     YU     CX
 UA9    VR     UN     KH2    9N
 TOTAL(15 m):  35
 BAND  10 m :
 S5     LU     CX