[TOEC] SAC närmar sig... vad skall stå i QTC?

Robban - SM7YGZ - sm7ygz at home.se
Wed Aug 2 08:32:30 EDT 2006

Hej !!

För min egen del så radiocontesting än del av amatörradiohobbyn. Att inför
en contest sätta upp mål t.ex. minst hur många QSO som skall avverkas etc
etc. En annan del i radiocontesting är den tekniska biten, att göra antenner
bättre antenner etc etc.

Jag loggar INTE på pappersloggar, det tar för lång tid, utan allt loggas
numera i N1MM. Det vill säga N1MM används till dom contest som N1MM stödjer.
Innan jag fastnade för N1MM provade jag en del andra contest loggprogram MEN
tycker att N1MM är BRA. N1MM är gratis och mycket kompetent loggprogram.

SSA's roll i detta kan vi glömma, tyvärr, och likaså så dom lokala klubbarna
i princip. Det finns inte så många aktiva lokala klubbar kvar, tyvärr. Jag
är sekreterare i SK7OA och det är en klubb som är i en djup besvärlig koma.
Någon gång då och då så brukar jag + 2-3 amatörer köra lite contest från
klubben i Skurup, www.sk7oa.com

73

/SM7YGZ
Robban

PS. Fortsatt lycka till med contestingen !