[TOEC] SAC

Michael Renström michael.renstrom at telia.com
Wed Aug 2 15:57:10 EDT 2006

Hej!

Vet inte om jag är ute och cyklar men om vi skall få fler intresserade av SAC, speciellt när det gäller klubbarna, kanske man skall ha en LOW POWER klass även i MULTI-OPERATOR/SINGLE TX. Inte är det så många klubbar som kan konkurrera med STORFRÄSAR-STATIONERNA.

Eftersom det finns en lågeffektsklass i SINGLE-OP är det väl naturligt att motsvarande finns för MULTI-OP.

Förmodligen ligger inte det svikande deltagarunderlaget där men kanske det kan vara en del i en förändring för att ge fler chansen att prestera.
Jag kan inte tänka mig att alla är med bara för att delta utan moroten att ha chans att vinna måste väl ändå vara meningen med att tävla.

mvh
Michael Renström
SM2KAL/SA2A