[TOEC] SAC landskamp

Håkan Olsson sm6eqo at bredband.net
Sat Aug 5 06:20:18 EDT 2006

Du är så klok så klok Teemu och du säger så riktiga saker hela tiden....
  :-)

Sedan är det detta att man kommer ingen vart med att några mästrande
pekpinnar och uppfodrande krav när det gäller frivilliginsatser. För det
är nu en gång det det hela egentligen handlar om i det här fallet. Det är
sådant man kan ta till bara när insatsen det är frågan om har eller kommer
att betalas på något sätt. Jag är själv djupt engagerad i
Frivilligcentralen M43
i Västra Frölunda, den mest aktiva och mest välfungerande sådan i vårt
land. Jag tror mig därför ha fått lite kläm på varför folk ställer upp på
dylikt och varför vissa frivilligcentraler fungerar och andra inte gör det.

Så mycket kan jag i alla fall säga att man kommer ingen vart med tvång,
hot eller mästrande av något slag! Vi får nog klura ut någon annan väg
att gå om det skall bli något av det hela....

(detta sagt med all respekt för ditt engagemang och dina insatser Teemu)

73 de
Håkan / SM6EQO