[TOEC] EHFC

Håkan Olsson sm6eqo at bredband.net
Sun Aug 6 03:09:33 EDT 2006

Asså... European HF Championship är en av mina absoluta favoriter säger
jag bara! Tolv timmar, full spruta hela tiden och massor av aktivitet.
Slovenerna anordnar den, men den är av hävd och tradition den
inofficiella landskampen mellan Litauen och Ryssland. Det är en
väääldigt prestigefylld historia! På den litauiska sidan är det full
bemanning som gäller; halta och lytta, blinda och döva, alla skall köra!

515 qso:n och 187 multar fick jag ihop. Im alles 96305 poäng. En duktig
förbättring jämfört med i fjol.

Bra konditioner var det också. Till och med 10 meter gick att köra på
eftermiddagen.

73 de
Håkan / SM6EQO