[TOEC] SAC

Michael Renström michael.renstrom at telia.com
Sun Aug 6 15:24:40 EDT 2006

Hej igen!

Kul med diskussioner och synpunkter. Jag vet inte om alla förstod min synpunkt när det gällde SAC-testen.
Jag förordade en klass för multi operator/single tx - low power, allt för att få igång alla i klubbarna som inte vill vara med.

Jag har försökt få med flera i vår klubb för att tända intresset för contesting men tyvärr så har dom ingen lust att vara med när man tävlar i samma klass som high-power stationerna. Att dra sitt strå till stacken är inte deras filosofi utan det måste finnas en morot med chansen att vinna.

Jag är också av samma åsikt, vi häruppe har aldrig någon chans att konkurrera med vare sig finska eller svenska superstationer eftersom vår utrustning sätter stopp för det. Det måste respekteras att inte alla har de ekonomiska förutsättningarna att införskaffa stora slutsteg och häftiga antenner.

Hoppas vi hörs på SAC:en, några av oss kör säkert...

mvh
Michael Renström
SK2TP / SM2KAL / SA2A