[TOEC] EHFC

Håkan Olsson sm6eqo at bredband.net
Mon Aug 7 08:13:01 EDT 2006

Inte konstigt att jag var 59+! Jag körde ju QRO.  Hela 10 watt.
Såg ni inte hur norrskenet vibrerade i takt med mina signaler
uppe hos er?

Dessutom har jag alltid hävdat att vertikalantenner är gravt
underskattade. Det kanske gör sitt till att den sitter högt och
har en himla massa radialer för en massa olika band också.
Går dessutom kring och funderar på en 5/8:ing för 20 meter
som är base-loaded för de övriga banden. Få se när ekono-
min tillåter och lusten sedan faller på...

73 de
Håkan / SM6EQO