[TOEC] Contest är kul!

SM5AJV sm5ajv at chello.se
Wed Jun 14 15:46:03 EDT 2006

QTC har just nedkommit. Ett härligt sommarnummer
med mer än sex sidor om contest. Tack till alla
som ger contest i SM en skjuts framåt!

I år skall vi försöka satsa stor på SAC.
Därför drar vi igång en klubbtävling i SM.
Reglerna finns på
http://sk3w.shacknet.nu/sm5ajv/contest/sac.htm

Även OH ligger i startgroparna för att göra en
stor satsning. Man planerar att göra ett special-
utgåva av 'Pile-Up' att skickas ut till DX-stationer
världen över. SM har möjlighet att bidra med material.
Kanske någon artikel från någon av klubbstationerna
skulle vara intressant? Hör av er till mig med idéer
och uppslag, stort som smått!

Manusstop till nästa QTC är den 13:e juli. Egna fristående
artiklar är bara att skicka in till redaktören. Är det något
som skall tas med i contestspalten behöver jag materialet
före 30:e juni för att hinna med.

Contest är kul!
Ingemar, SM5AJV