[TOEC] Tabellstympning i Contestspalten?

SM5AJV sm5ajv at chello.se
Mon May 22 16:58:31 EDT 2006

I senaste numret av QTC skriver redaktören Tomas att han tänker
prova att ta bort eller minska resultat-tabellerna i kommande
nummer. Som spaltredaktör är jag lite ambivalent i frågan.
Till viss del ser jag resultatrapportering som lite reklam
för att det faktiskt förekommer en hel del aktivitet på banden.
Det är inte alla som aktivt orkar söka upp resultaten på webben.
I en del av de tester som SSA arrangerar står det dessutom i
reglerna att resultaten skall publiceras i QTC.

Jag anser att det är läsarna/medlemmarna som skall vara med och
styra vad som skall publiceras i QTC.

Hör av dig med ett mail här på reflektorn eller direkt till
mig och berätta hur du ser på saken.

73 de Ingemar, SM5AJV
Spaltredaktör för contest-spalten i QTC