[TOEC] Tabellstympning i Contestspalten? + förslag + SK60CG

Eric Lund eric at itri.se
Wed May 24 09:22:07 EDT 2006

Hej!

A) Håller med flera av "talarna" och anser att vi även fortsättningsvis bör
publicera resultatlistorna i QTC för de tester som SSA är med och
arrangerar.

B) Jag kommer att i styrelsen föreslå några åtgärder för att öka intresset
för främst MT, SAC och 10-m-testen, där större aktivitet skulle vara
trevligt. Om någon har förslag till stimulansåtgärder så är ni välkomna att
kontakta mig privat: sm6jsm at ssa.se . Jag hade tänkt mig förlängning av
medlemskapet i SSA med en månad för alla som är med i minst 75% av årets MT
och/eller 10-m-test (=9 av 12 tester och minst fem QSO per test) och för de
som kör minst 100 QSO i SAC. Det skulle innebära tre månaders förlängning
för de som lyckas med alla tre momenten. Start januari 2007 och Ingemar
skulle naturligtvis skriva om detta i ett par QTC i höst. Vad tyx?

C) SK60CG kan vara ledig att användas i CQ WPX CW kommande helg. Jag har
inte fått svar på min förfrågan till SM6CLU (SM6X) om han vill fortsätta ett
par dagar till. Om han svarar att han inte vill eller kan köra WPX med
SK60CG så är signalen ledig från kl 00z lördag morgon till 24z fredag 2/6.
Garanterad pile-up och absolut ensamrätt på ett prefix som alla kommer att
vilja köra (för multisens skull) utlovas. SK60CG är sannerligen ingen
optimal contestsignal, men det kompenseras av det unika prefixet. QSL via
mig - jag vill bara ha loggen från den som kör.

73 Eric SM6JSM
SSA kassaförvaltare