[TOEC] Tabellstympning i Contestspalten? + förslag + SK60CG

Tommy tommy.karlberg at tele2.se
Wed May 24 16:08:43 EDT 2006

Hej!

Jag kör mellan sex och tio tester om året, ofta RTTY. Varför ska inte allt
radiokörande premieras? Är det extra "fint" att köra dessa småtester? Kan
inte se varför jag ska vara med och finansiera andras medlemsskap i SSA.
Visst kan jag köra dessa teser oxo men det intresserar mig inte och dom
tester ni nämner har ju inga RTTY-delar så jag känner mig missgynnad.

Kanske ska vi ge en månad till dom som kört ihop et DXCC oxo?

Kanske är jag gnällig men jag tycker förslaget slår fel!

Nej, jag tror nog mer på information och kunskapsspridning. När hade vi en
artikel i QTC om hur det går till att köra en månadstest eller en 2m-test?
Vad behövs - Radio, antenn, dator, interface etc. En artikel för HF och en
för VHF/UHF.

Jag hittade inte mycket svensk information om contestkörning på HF när jag
började utan fick sitta och lyssna och sen S&P när jag fått ihop
tillräckligt med kurage för att våga vara med. En artickel av typ "Getting
started", kanske till och med riktad mot en eller max två kommande tester
kan vara något? Jag är inte byxad att skriva den, det bör göras av någon som
verkligen kan contest, men samtidigt kanske kontrolleras att den är på rätt
nivå och att den är skriven för nybörjare.

Nu ska jag gå och börja gå igenom grejorna inför helgens
Search & Pouncing!!

Tack för ordet ;O)

73 de SM7PAF