[TOEC] Fw: WPX CW SM3C(SM5CCT) SOSB160 QRP

Bengt Eriksson SM5CCT sm5cct at telia.com
Mon May 29 14:24:12 EDT 2006

Det fanns inget SM-rekord noterat i denna "fakirklass" så gjorde en insats.
Det är knappast rätt årstid att köra 160 men det går ju. Om ingen annan kom
på samma tanke så borde det ju bli ett nytt SM-rekord.

Lite statistik:

Jag ropade på 19 stationer som inte svarade, en del av dem ropade jag på vid
flera tillfällen.
Det var endast ett fåtal av de stationer jag fick svar ifrån som hade
problem med call eller rapport, 7-8 stycken.

När man kör QRP är det S&P som gäller, speciellt på de låga banden. Jag
ropade cq 207 gånger och fick svar från 6 stns!