[TOEC] Spiderbeam: utmärkt service!

Rolf T Salme rolf.salme at telia.com
Wed Nov 22 09:35:59 EST 2006

Jag kan inte låta bli att berätta följande solskenshistoria.

Jag har ett av dessa 12-meters, teleskopiska glasfiberspön
från Spiderbeam i Tyskland. Denna stång skall ingå i en
antenn jag tänkt använda i CQWW kommande helg.

Häromdagen lyckades jag med bravaden att göra de 3
översta sektionerna obrukbara genom en självförvållad
olycka. Masten skulle i och för sig gå att använda i för-
kortat skick, men det kändes aningen snopet!

Eftersom jag ändå måste skaffa tre nya topprör, skickade jag
en beställning till Mr. Spiderbeam himself, DF4SA, i söndags
eftermiddag med en förklaring till att jag bara behövde 3 av rören,
plus en kommentar i förbigående om att jag egentligen hade
tänkt använda masten i CQWW.

Han kom tillbaka på stört och förklarade att han skulle ge
mig tre nya topprör GRATIS, bara jag betalade frakten, 30 Euro.
Leverans utlovades idag, onsdagen den 22:a

Jomenvisst, kl 13.30 idag rullade skåpvagnen från UPS fram.
Och inte nog med det: paketet innehöll de 5 översta rören!

Jag tycker det här var ett mycket fint exempel på utmärkt
service. Dessutom är den här 12-meters glasfibermasten
en synnerligen användbar grej. Gratisreklam? Kanske det,
men jag tycker den är välförtjänt!

73,
Rolf
SM5MX