[TOEC] NU KÖR VI SAC!!!

Jan-Eric Rehn (SM3CER - 7S3A - SA3R - SF3A) jan-eric.rehn at telia.com
Wed Sep 13 18:07:54 EDT 2006

Hej!

Jag skickade nedanstående till redaktörerna för SSA web, SSA-bulletinen och
QTC. Jag tänkte att det åtminstone kunde passa för både webben och
bulletinen. Bulletinredaktören har tagit in en mycket stympad version i
SSA-bulletinen, men webbredaktören har inte lagt ut något (än?). Det verkar
som om SSA:s webb går lite på "sparlåga" just nu av någon anledning jag inte
känner till...

Om jag skickar ut det här på TOEC-reflektorn, så kommer det väl några till
del i alla fall - även om den enbart läses av de "redan frälsta", trots att
andemeningen med uppropet var riktat till de som normalt inte kör contests
så ofta.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
NU KÖR VI SAC!!!

CW-delen går lördag 16 september 1200 UTC - söndag 17 september 1200 UTC.
SSB-delen går lördag 23 september 1200 UTC - söndag 24 september 1200 UTC.

Två av årets roligaste tävlingar! Du är villebrådet - hela världen jagar
dig!

Kom också ihåg att dessa två tävlingar i första hand är en landskamp.
Finland brukar alltid vinna över Sverige, men vi närmar oss år efter år,
mycket beroende på att vi har fler deltagare. För att samla så mycket poäng
som möjligt till Sverige i landskampen, så gäller det att delta i
allbandsklasserna. Har du funderat på att köra Single Band, så tänk om! Man
kan enkelt fördubbla sin poängsumma, enbart genom att köra ett fåtal QSO på
några andra band och delta i en Multi Band-klass. Lägg prestigen åt sidan
och delta för Sverige!

Tillhör du en klubb som har hyfsad radioutrustning? Klubben kanske har
bättre grejor än de du har hemma? I så fall - kör gärna därifrån, locka med
dig någon klubbkompis och visa honom/henne hur det här med contest går till.

Tänk också på att skicka in en "vanlig" tävlingslogg. En checklog ger inga
poäng alls!

Vill du ha hjälp med Cabrillologgen, så hör av dig till Ingemar, SM5AJV
(sm5ajv at ssa.se) eller Janne, SM3CER (sm3cer at ssa.se)

SAC:s regler hittar du på: http://www.sk3bg.se/contest/sacsc.htm

Delta också i "Scandinavian Activity Contest Klubbtävling 2006"!
Regler i QTC nr 6-7 2006 eller på: http://sk3w.shacknet.nu/sm5ajv/contest/

10 VIKTIGA PUNKTER:

 . Delta i någon allbandsklass - QRP, Low eller High Power!
 . Du är villebrådet - du får flest QSO om du ropar CQ!
 . Passa på att lufta ditt nya "vanity call" - det finns många prefixjägare!
 . Sätt upp ett mål! 100 - 300 - 500 - 1.000 QSO o.s.v.!
 . Sätt upp andra mål! 50 - 75 - 100 - 150 mults o.s.v.!
 . Ytterligare mål! 50.000 - 100.000 - 200.000 poäng o.s.v.!
 . Kämpa för att förbättra dina tidigare års resultat!
 . Går det trögt - byt band och försök där en stund!
 . VIKTIGT! Skicka "vanlig" logg - ABSOLUT INTE Checklog!
 . ...och framför allt - ha skoj!

LYCKA TILL!

Janne, SM3CER
SSA Contest Manager
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

73 de Janne, SM3CER

Jan-Eric Rehn - SM3CER - Vanity calls: 7S3A - SA3R - SF3A
SSA Contest Manager - SWEDEN
E-mail: sm3cer at contesting.com - sm3cer at ssa.se
Skype: janericrehn
SM3CER Contest Service: http://www.sk3bg.se/contest/
SK3BG Web Site: http://www.sk3bg.se/
Also QRV in MS or MM from: SI9AM - SK3IK - SL3ZV
K6U at WRTC-96 / Referee at WRTC-2000, 2002 and 2006

It has removed 7840 spam emails to date.
Try SPAMfighter for free now!