[TOEC] SAC SM0W

Teemu, SMØW teemu at sm0wka.com
Sun Sep 17 14:57:17 EDT 2006

Jaa, årets CW del blev av trots att tanken var att inte köra.. Efter att ha
börjat plugga igen efter några år med arbete har man fått smaka på en osökt
omställning av kroppen. Eftersom tempot är hårt blev tanken att skippa CW
delen för studier men jag tänkte i sista stund att jag skulle köra några QSO
i alla fall för att hjälpa det svenska "overall" resultatet.

Det blev ca 6 timmar kört och 700 QSO... alltid något!

80m var för min del en besvikelse, när det var dags att stämma av slutsteget
"hände inget", efter noggrannare kontroll visade det sig vara oändlig
stående våg och det fanns inte mycket att göra i mörkret utan ficklampa.. Så
det blev QRT och GN istället. På morgonen utfördes kirurgi utomhus och
vatten i koaxen konstaterades vara felet... Byte i veckan inför prat delen.

73 de Teemu SM0W

Contest         : SAC Scandinavian Activity Contest
Callsign        : SM0W
Mode            : CW
Category        : Single Operator (SO)
Overlay         : ---