[TOEC] SAC CW SM4F

Göran SM4DHF sm4dhf at gmail.com
Mon Sep 18 03:58:39 EDT 2006

Jag körde som vanligt från klubbstugan.
Egentligen ska man väl vara glad när man slår sina gamla resultat från
2003-2005,
men jag tappade allt flyt på söndagen.
Testen inleddes med fin pileup och passerade 1000 qso 2253z.
Jag hade 1527 kontakter inkl dupes vilket då bara ger 527 st sista 13
timmarna!
Sov inget och var kanske ifrån riggen 30-40 min sammanlagt under testen men
det ville sig inte.
Dom VK/ZL/JA/W som svarade var urstarka men det kom inte under hela testen
igång
någon större ström av stationer från dom områdena (inte som svarade mig i
alla fall)
15m var en mardröm, där jag aldrig trivdes då det blev väldigt mycket cq för
varje qso
Samtidigt var det ju många värdefulla multisar som jag missade.
Försökte flytta multisar, men de flesta försvann bara utan att bry sig,
andra svarde bara
ett kärnfullt "NO" så det blev kanske 5-6 lyckade, där ES1GF var bäst.
Bara någon timme innan testens slut saknades ES helt i loggen och jag gick
upp på
40 och fick svar av ES1GF och lyckas flytta honom med lyckat resultat till
80, 20 och 15 också.

Rig: FT100MP + Acom 2000
80M slopande dipol från 36m
40M 2 el KLM-yagi på ung 38m
10-15-20 KLM KT36A på 24m

Contest         : SAC Scandinavian Activity Contest
Callsign        : SM4F
Mode            : CW
Category        : Single Operator (SO)
Band(s)         : All bands (AB)
Class           : High Power (HP)
 BAND   QSO DUP MLTS  POINTS   AVG
   80       277    2       40     595        2.15
   40       574   25      62    1293       2.25
   20       564   14      65    1379       2.45
   15         70   1       30     181        2.59
   10           0   0         0       0         0.00
TOTAL  1485   42     197   3448       2.32