[TOEC] SAC CW SM5INC

SM3WMV Mikael sm3wmv at hotmail.com
Mon Sep 18 12:03:27 EDT 2006

Hej!

Jag har gjort ett par stackmatchar själv och de har fungerat fint. Jag
använder en hemma i Övik och sedan sitter det två stycken how SM2HWG för att
kunna beama åt flera riktningar. Reläerna jag använder är samma som
microHam, VSB-12 och de brukar jag köra från Conrad Eletronics i Tyskland.

Jag har kört med FT-240-61 och med en kärna klarar den av 1kW utan problem
för så har jag kört hemma. Ska man köra mer effekt tar man bara två eller
fler kärnor och lindar runt så man undviker att de bli mättade.

Vi har haft Sixpacks från WX0B hos SM2HWG också men de har blivit
sönderbrända så många gånger att vi nu bytt ut dem mot egen designade 6x2
och än så länge har de fungerat riktigt fint. Den nyaste boxen satte jag
dessutom ett effektmotstånd i för att försöka hålla fukten borta, för det är
ju den som ställer till det. WX0B fungerar säkert okej om man har dem inne
men ute verkar de inte vara nå vidare.

Designen jag använt är väldigt lik den länken Janne skickade.

//Micke (SM3WMV // SM3W // SJ3A)