[TOEC] SAC SSB de SK6AW

SM6U/Rickard sm6u at sk6aw.net
Sun Sep 24 15:34:29 EDT 2006

Hej!

Här kommer vårat lilla bidrag till landskampen i SSB-Delen.
Hade hoppats på en betydligt högre score i SSB-Delen än CW-Delen, med tanke
på att vi var betydligt bätttre organiserade nu, men runt 22z svingade tor
sin hammare och banden bokstavligen avled. Under omständigheterna så känns
det ändå bra med denna slutscore, vi jagade QSO:n som galningar sista
timmarna för att nå upp till 1500 som även var en bonus-gräns för
klubbtävlingen. Många ville haka på vår förfrågan om QSY från 14 -> 21, ca
25-30% av de tillfrågade kom dit och hördes, desto sämre var det däremot med
de vi försökte QSY:a upp till 28, men ett par lyckades med konststycket att
hugga alla banden. Dock saknas fortfarande 25 qso'n, lite retligt..

40 & 80 mitt i natten var inte alls roligt. Jag tror snittraten för de två
stationer som körde under de fem segaste timmarna var 5 qso/h per station,
otroligt nog orkade operatörerna plöja sig igenom denna QSOlösa natt.

Operator(s): SM6DER, SM6GBM, SM6IQD, SM6MIS, SM6UQJ, SM6VAO & SM6U
Station/Call: SK6AW M/M HP, QTH: JO67AQ, Gothenburg

   80:  324    39
   40:  342    43
   20:  688    72
   15:   98    29
   10:   23     5
Total: 1475   188  Total Score = 629,800

http://lists.contesting.com/archives/html/3830/2006-09/msg00769.html

Precis som i CW delen - en stor eloge till bla. SM3WMV/Micke som sparkade
rumpa med oss, om än dock med mindre mariginal denna gången :-)

73 de
 SM6U/Rickard
 (Also 8S4S, ex. SM6YOU)
 +46 - (0)703 - 075 240